Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Další zpoždění ve výstavbě Pražského okruhu již není možno tolerovat

Další zpoždění ve výstavbě Pražského okruhu již není možno tolerovat. Není možno svádět vinu za zpoždění výstavby okruhu jen na chybu jednoho úředníka.

 

 

V některé dny je Praha na kraji dopravního kolapsu. Stačí jedna nehoda na vybudované části Pražského okruhu (v provozu od roku 2010) nebo oprava komunikace na hlavním tahu uvnitř Prahy a metropole se stává neprůjezdnou. Protože neexistuje vnější ucelený silniční okruh Prahy, po kterém nejen Pražané, ale i Středočeši, již léta volají, je doprava v Praze na hraně své únosnosti. Někteří politici si na Úřadu hl. m. Prahy myslí, že uvolní dopravě Prahy , pokud omezí průjezd aut v některých dopravních uzlech uvnitř města. Naposledy tomu bylo například při zákazu průjezdu Malou stranou. Určitě se tímto ulevilo Malostranskému náměstí, kde sídlí Poslanecká sněmovna, ale provoz se pouze přenesl do jiných ulic. Jsou dokonce dohady, že městská politická koalice v čele s Piráty záměrně omezují průjezdnost Prahou, aby odradila řidiče od užívání aut v Praze. Stejně tak úvahy o tom, že průjezd a vjezd do centra Prahy bude zpoplatněn nějakým mýtným systémem, jsou nebezpečné. Praha nemá ucelený dopravní siliční obchvat a při omezení průjezdu městem nenabízí žádnou alternativu dopravní cesty. Každé omezení dopravy v Praze znamená pouze vytvoření nekonečných dopravních kolon nebo zvýšení zatížení ostatních silnic ve Středočeském kraji.

Opakovaně slyšíme ubezpečování politiků o nutnosti výstavby uceleného okruhu Prahy jako jedné z prioritních dopravních staveb. Stále však zůstává u slibů. Posledním takovým byl slib premiéra vlády pana Babiše z července tohoto roku o zahájení výstavby obchvatu spojujícího Plzeň a Hradec Králové, v roce 2020 a dokončení v roce 2024. A již po pěti měsících nám ministr dopravy Kremlík oznámí, že ani tento termín nebude dodržen. Důvod? Údajně nějaký úředník na stavebním úřadě v Praze Uhříněvsi udělal chybu a zahájení stavby další části Pražského se takto posune minimálně o rok. To předseda vlády bude nadále tolerovat další nekompetentnost současného ministra dopravy? Chyba jednoho úředníka může zastavit významnou několikamiliardovou dopravní stavbu a ovlivnit život nejen lidem v Praze, ale i všem, kteří Prahou musí projet? Jak to, že Ministerstvo dopravy a ŘSD teprve nyní vyhlašuje, že bude více spolupracovat se správními orgány města? Pražský okruh je jedna z nejdůležitějších dopravních staveb v ČR. Tomu by měla odpovídat i pozornost Ministerstva dopravy této stavbě. Je nemyslitelné se dále spokojovat jen s výmluvami na chyby úředníků. Ministerstvo dopravy spolu s ŘSD musí vyvinout aktivní tlak, kontrolní systém a efektivní řízení přípravy a výstavbě Pražského okruhu. Více jak třicetiletá příprava a výstavba 80 kilometrů dlouhého Pražského okruhu by měla být pro všechny ministry dopravy a primátory Hl. m. Prahy alarmující.

 

Ing. Antonín Fryč. CSc.

Hnutí občanů TRIKOLÓRA

Předseda Krajské rady SČK

Autor: Antonín Fryč | středa 22.1.2020 7:28 | karma článku: 22,79 | přečteno: 475x
  • Další články autora

Antonín Fryč

Nejsou lidi

Tuto větu jsme, my dříve narození, často slyšeli v dobách socializmu. Bohužel ji v posledních dnech slyšíme z úst našich podnikatelů znovu.

5.10.2021 v 20:12 | Karma: 17,90 | Přečteno: 502x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Propadák ve výstavbě dálnic

Za posledních 10 let jsme se propadli ve výstavbě a rekonstrukci dálniční sítě na 76. místo ve srovnání s jinými zeměmi. Jsme dokonce i za neznámou africkou zemí Burundi.

20.9.2021 v 19:49 | Karma: 18,75 | Přečteno: 376x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Kam se schovali zloději a korupčníci?

Mnozí lidé mají v živé paměti aféry TOP 09 na Ministerstvu obrany – nákupy zfušovaných padáků pod nimiž zbytečně zemřeli naši vojáci. Lidé mají v paměti podivné privatizace. Kde jsou ti, kteří jsou za tyto aféry zodpovědní?

13.9.2021 v 8:08 | Karma: 29,05 | Přečteno: 751x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Chtějí nás umlčet. Nedáme se!

Hnutí Trikolora (TSS) je trnem v oku ostatním parlamentním politickým stranám a nejraději by ho umlčely.

24.8.2021 v 20:28 | Karma: 31,75 | Přečteno: 987x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Zrychlí se výstavba dálnice D4?

Dálnice D4 z Prahy na jih Čech se staví již od 60-tých let minulého století. Zrychlí nový způsob financování formou PPP projektu její výstavbu?

3.3.2021 v 19:35 | Karma: 8,33 | Přečteno: 240x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Alarmující situace na hranicích – otevřený dopis ministrovi dopravy

Situace na česko-německých a česko-rakouských hranicích se stala od této neděle alarmující. Tisíce řidičů uvízlo v pasti nekoordinovaných opatření.

17.2.2021 v 18:31 | Karma: 12,02 | Přečteno: 374x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Už toho máme dost

Posledních pár dní to vypadalo, že nouzový stav v Česku skončí dnešním dnem. Jeho prodloužení nepodpořila žádná z opozičních stran. Proti se postavili i komunisté, kteří jinak v tichosti vládnou s vládní koalicí.

15.2.2021 v 16:39 | Karma: 23,56 | Přečteno: 759x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Vraťme děti do škol

Velmi znepokojivým momentem ve vývoji pandemických restriktivních opatření je nedostatečná nebo jen povrchní empatie vůči (dovolím si tvrdit) ještě zranitelnější skupině, než jsou lidé v seniorském věku.

7.2.2021 v 8:52 | Karma: 19,65 | Přečteno: 435x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Pandemie v dopravě

Koronavirová krize ovlivnila všechny oblasti našeho života. Opatření, která přijímá vláda v boji proti pandemii covid-19 jsou ve značné míře chaotická, bez jakýchkoliv analýz.

4.2.2021 v 8:19 | Karma: 15,67 | Přečteno: 302x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

„Konečně“ dálniční e-známky

Nový rok 2021 přinesl i jednu zásadní změnu v placení a užívání dálničních známek. Konečně jsme se více přiblížili novými technologiemi i k modernímu používání dálničních známek.

23.1.2021 v 8:21 | Karma: 9,86 | Přečteno: 403x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Zakletá dálnice D47 nebo neschopný stát?

Dálnice D47 má opět vážné problémy v další výstavbě. Do výstavby se, jak nám velí náš národní kolorit, vložili opět Děti země a soud zrušil územní rozhodnutí pro pokračování ve výstavbě D1 (dříve D47) z Přerova u obce Dluhonice.

27.10.2020 v 9:34 | Karma: 21,10 | Přečteno: 429x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

„Zelenější“ železnice? S dieselem?

Paradox. Tak by se jedním slovem dalo nazvat používání dieselových vlaků na elektrifikovaných tratích. Bohužel, je to však realita.

11.10.2020 v 20:38 | Karma: 19,80 | Přečteno: 734x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

NE šikaně Středočechů

V Praze potřebují Středočechy, aby zde pracovali, utráceli své peníze, chodili na nákupy a do restaurací. Přitom jim zde nejsou vytvořeny podmínky pro parkování, neboť všude je již modrá parkovací zóna určená pro obyvatele Prahy.

30.9.2020 v 14:39 | Karma: 11,03 | Přečteno: 248x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Ministr na půl úvazku aneb ministr není Superman

Ministerstvo dopravy je jedním z nejsložitějších resortů. Proto už půl roku můžeme s údivem sledovat situaci, kdy pro něj současná vláda nemá kompetentního člověka, který by se mu naplno věnoval.

13.8.2020 v 13:57 | Karma: 15,51 | Přečteno: 334x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Každý život je cenný. I na železnici.

Zdá se, jako by nás rok 2020 nechtěl nechat si ani na chvíli odpočinout. Sotva jsme se trochu vzpamatovali z jedné krize, přichází další trápení, kterým jsou tentokrát až příliš časté nehody na našich železnicích.

24.7.2020 v 22:55 | Karma: 15,52 | Přečteno: 459x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Nekritizujme za každou cenu

Trikolóra drží pravidlo, že pouze nekritizuje, ale přichází s konkrétními návrhy. A pokud je předložený návrh, ať již levicí nebo pravicí, dobrý, ráda ho Trikolóra podporuje.

28.2.2020 v 8:06 | Karma: 17,26 | Přečteno: 292x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Přeceňovaná elektromobilita pod nátlakem EU

Neuspokojivá kvalita ovzduší vede EU ke snižování emisí CO2 a jako hlavní krok ochrany ovzduší si zvolila elektromobilitu. Evropská unie lidem vnucuje elektromobily prostřednictvím nejrůznějších dotací, regulací, pokut a pobídek,

7.2.2020 v 16:38 | Karma: 31,68 | Přečteno: 828x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Chraňme zdraví českých občanů. Zrušme veškeré přímé lety z Prahy do pevninské Číny!

Epidemie koronaviru se rychle šíří. Musíme maximálně ochránit naše občany. Nutno okamžitě zrušit veškeré přímé lety do Číny. Vláda již nesmí otálet.

30.1.2020 v 13:20 | Karma: 14,85 | Přečteno: 280x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Otevřený dopis policejnímu prezidentovi

Obyvatelé Středočeského kraje jsou znepokojeni opakovaným vykrádáním domů. Hnutí TRIKOLÓRA zaslalo policejnímu prezidentovi Švejdarovi žádost o pomoc. K výzvě se přidaly i některé obce vyhlášením petice občanů na podporu...

26.1.2020 v 11:36 | Karma: 17,87 | Přečteno: 488x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Antonín Fryč

Neschopnost ministra nesmí být tolerována

Zrušení výběrového řízení na elektronické dálniční známky je jediným správným rozhodnutím. Výběrové řízení proběhlo nestandartně.

22.1.2020 v 20:00 | Karma: 15,94 | Přečteno: 312x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky
  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 476x
Podnikatel v oblasti strojírenské výroby. Předseda Krajské rady SČK Trikolóra, předseda odborné komise doprava

Seznam rubrik