Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pokud někde spatřujete nějaký tlak, tak ten má minimálně dva tři důvody. Ten první je protitlak proti naftařské mafii, která vývoj alternativních dopravních prostředků záměrně blokovala z obavy o vlastní kšefty. Ten druhý je v tom, že je rozumné být méně závislý na choulostivé komoditě, jako je ropa, neboť za její prodej jde část peněz do kapsy teroristům. A ten třetí je obecný - podpora technického pokroku. A snaha zamezit, aby nesmyslné apriorní názory (viz výfuk v Prunéřově), produkované technickými antitalenty a diletanty všeho druhu se nestaly brzdou pokroku. Jak se vše v budoucnosti vyvine, nelze zatím předpokládat. Historie většiny významných objevů a vynálezů však ukazuje, že remcalové pravdu neměli.

Je tu jiný problém - vozidel všeho druhu je tolik, že doprava kolabuje bez ohledu na to, čím se vozidla pohání. A tady je volné pole pro ty, co se snaží vytlouct body pro svou partaj odváděním pozornosti k marginálním záležitostem.

0 0
možnosti

Co jiného než nátlak je možné spatřovat v tom, když nevolení úředníci EK uzákoní před Vánoci 2018 limit 95 g CO2 pod sankcí EUR 1000,- za každý gram překročení krát počet vyrobených aut?

O důvodech je možné samozřejmě spekulovat. Já se domnívám, že byli vedeni nějakou vlastní romantickou inspirací a hledali nejbližší hezké číslo nižší než 100.

Technické zdůvodnění to nemá, protože s výrobci automobilů se bavili na toto téma naposledy v roce 2012.

Vzhledem k tomu, že současný stav vývoje spalovacích motorů splnění limitu neumožňuje, jsou výrobci nuceni vzít auto se spalovacím motorem - ověšeným všemi možnými emisními vychytávkami - a doplnit ho o elektropohon a lithiové baterie - pokud nechtějí platit miliardové pokuty. To je totiž možné relativně rychle a bez delšího vývoje. A tato auta - dražší cca o Kč 200 tisíc a těžší o 200 kg nám vnutit. Nebo i čistě elektrická auta.

Nemyslím si, že snahu EK - učinit nás šťastné násilím - je možné považovat za znak pokroku.

Je pravděpodobné, že dochází k oteplení. Je ovšem otázka, zda je to vyvoláno činností člověka a do jaké míry.

Jsou přírodovědci, kteří ovšem nemají příliš velký prostor v médiích, kteří tvrdí, že oteplení je vyvoláno změnou sluneční aktivity a nikoliv změnou objemového promile CO2 v ovzduší. Ke změně objemu CO2 v ovzduší prý dochází následně - 6 až 11 měsíců po oteplení a jako následek toho oteplení. Nikoliv jako příčina.

Pokud mají pravdu, pak je celý boj s CO2 nesmyslný.

Souhlasím ovšem s názorem, že automobilů je už tolik, že nemají kde parkovat ani kde jezdit a že i kdyby pro svůj pohon používaly třeba ranní rosu, uvedené problémy to nevyřeší.

0 0
možnosti

R^. "Jádro pudla" je ve slově evoluční - technika se vyvíjí na základě zvídavosti a potřeby udělat něco lépe, neřídí se ale ideologicko-politickými kampaněmi, proti nimž je "Poručíme větru, dešti" slabý odvar. Ovšem dnešním politbyrům, složeným z technických analfabetů a cyniků moci, tenhle fakt uniká a ti, kteří by měli oponovat, sklánějí hlavy a zavazují se k nesmyslům.

1 0
možnosti

Kam se ty automobily, ty elektrické, i ty ostatní vejdou?

0 0
možnosti

Ano, EU rozhodlo, že automobily budou čisté a tak to je. Nějaké ekonomické zákonitosti nejsou důležité. Třeba jednou rozhodne, že na zemi není gravitace a na druhý den budeme místo chůze létat. :-)

5 0
možnosti

Přesně tohle už mě párkrát napadlo. A kdo nebude létat, zaplatí pokutu:-).

1 0
možnosti
  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 476x
Podnikatel v oblasti strojírenské výroby. Předseda Krajské rady SČK Trikolóra, předseda odborné komise doprava

Seznam rubrik